گوگل سرچ کنسول


1) آموزش سطوح دسترسی در گوگل سرچ کنسول

در این بخش ابتدا پس از نصب، به سراغ تایین و تعریف دسترسی ها خواهیم رفت و بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانیم دسترسی های مختلف را به گوگل سرچ کنسول پروژه خودمان بدهیم و چگونه می توانیم برای آنها سطح دسترسی های مختلف ایجاد کنیم تا از بروز مشکلات امنیتی جلوگیری کنیم. همچنین بررسی خواهیم کرد که چگونه می توانیم به ابزار هایی که به دریافت اطلاعات از گوگل سرچ کنسول نیاز دارند، دسترسی های لازم را بدهیم. در این ابزار تمامی سطوح دسترسی ها قابل مدیریت است که در طول دوره سعی کرده ایم با تمام آنها کار کنیم و تفاوت هرکدام را درک کنیم.

2) آموزش کار با ابزار Overview- Performance - URL inspection

در ابتدایی ترین برخورد ما با این ابزار سئو، به قسمت Overview برخورد خواهیم کرد که در این قسمت یک نمای کلی از وضعیت سایت را خواهیم دید. مواردی از جمله میزان کلیک روزانه، خطاهای فنی سایت مانند مشکلات در بردکرامب، مشکلات ایندکس نشدن صفحات و تجربه کاربری و ... از دسته گزارش هایی هستند که در این قسمت خواهیم دید که تمام موارد این صفحه را بصورت تک تک بررسی خواهیم کرد و کاربرد و علت وجود هرکدام را نیز آموزش خواهیم دید.

Performance قسمت دوم از بخش ابتدایی در گوگل سرچ کنسول است. زمانی که قصد داریم ببینیم نمایش ما در گوگل چقدر بوده و از این نمایش چه تعداد آنها بر روی سایت ما کلیک کرده اند را می توانیم در بخش Performance مشاهده کنیم. همچنین مواردی از جمله کشور های بازدیدکننده سایت ما، دستگاه هایی که بیشترین بازدید را بر روی سایت ما انجام داده اند را خواهیم دید. در طول دوره در این قسمت بر روی کلمات فیلتر های مختلف خواهیم زد و کلماتی که در سایت پتانسیل رشد داشته اند و ما از آنها قافل بوده ایم را بیرون خواهیم کشید. همچنین با انواع فیلتر های دیگر و اطلاعات دیگر موجود در این بخش نیز کار خواهیم کرد تا بتوانیم وضعیت فعلی سایت را چه در سرپ، و چه در بحث ورودی ها بسنجیم تا بتوانیم در تدوین استراتژی سئو برای آینده این پروژه موفق ظاهر شویم.

پیشنهادی: در صورتی که برای تدوین استراتژی برای سایت خود مشکل دارید می توانید در دوره تدوین استراتژی سئو شرکت کنید و یک پروژه را از پایه باما جلو ببرید!

URL inspection نیز یکی از ابزار های بشدت جذاب گوگل سرچ کنسول است. زمانی که صفحه ای در سایت خود میسازیم و نیاز داریم ان صفحه سریعا در نتایج ثبت شود باید از این ابزار استفاده کنیم و به رباط های گوگل دستور دهیم همین الان صفحه مورد نظر را ایندکس کن. اما باید توجه داشته باشید که کار این ابزار تنها ایندکس سریع نیست و در کنار این کار می توانیم اطلاعاتی مجزا و بشدت کاربردی را برای هر URL از این قسمت دریافت کنیم که در طول کاربرد های هیجان انگیز این بخش را خواهیم گفت.

3) آموزش کار با بخش Indexing در گوگل سرچ کنسول

در بخش ایندکسینگ ابتدا با گزینه Pages رو به رو خواهیم شد که در این قسمت می توانیم تمامی صفحات سایت که ایندکس شده اند و تمامی آنهایی که ایندکس نشده اند را به صورت نمودار و دقیق مشاهده کنیم. همچنین در این قسمت علت تمامی صفحاتی که ایندکس نشده اند را نیز مشاهده خواهیم کرد و به بررسی رفع هرکدام خواهیم پرداختت تا بتوانیم تعداد صفحات ثبت شده در سایت خود را در گوگل افزایش دهیم.

Video page indexing دومین بخش از قسمت ایندکسینگ است که در این قسمت به سراغ تحلیل ویدئو های روی سایت خواهیم رفت و از دیدگاهی فنی آن هارا تحلیل خواهیم کرد که چگونه می توانیم آنهارا طوری قرار دهیم که گوگل بتواند به شکلی کامل آن را درک کند. در این بخش هم مجدد مانند قبل، می توانیم ویدئوهایی که ایندکس شده اند و آن هایی که نشده اند را بهمراه مشکل و نمودارشان مشاهده کنیم.

یکی از مهم ترین بخش ها در ایندکسینگ Sitemap است. جایی که نقشه سایت خود را به گوگل برای بررسی می دهیم. در این قسمت از این دوره آموزش سرچ کنسول، به سراغ بررسی پارامتر های موجود در یک سایت مپ استاندارد خواهیم رفت و یک نمونه از آن را خواهیم ساخت.

Removals آخرین ابزار بخش ایندکسینگ در سرچ کنسول است که برای حذف دستی آدرس ها در گوگل استفاده می شود. زمانی که قصد دارید یک صفحه به سرعت از نتایج پاک شود و فرصت صبر کردن ندارید، می توانید از Removals استفاده کنید. در طول دوره به شکلی جامع در باره با این ابزار، نحوه استفاده و موارد احتیاط آن را بررسی خواهیم کرد.

4) آموزش ابزار Experience در گوگل سرچ کنسول

پس از آپدیت های مکرر گوگل در سال 2020 تجربه کاربر از سایت و نحوه برخورد آن با سایت یکی از مهم ترین فاکتور ها برای رنکینگ و رتبه بندی در گوگل شده است. شاید تعجب کنید که مگر می شود طراحی UI-UX بر روی رتبه بندی تاثیرگذار باشد، که باید گفت بله! گوگل این مورد را هم برای خود قابل درک کرده و با استفاه از متریک هایی در حال سنجش این موارد در وب سایت ها است. در بخش Experience ابزار هایی قرار داده است که آنها مقدار بهینه بودن صفحات سایت را به ما از نظر ساختاری نشان می دهند. مواردی همچون سرعت لود صفحه، ریسپانسیو بودن آن، کوچک و بزرگ نبودن صفحه و متناسب بودن فونت ها با مرورگر و ... از مواردی هستند که تماما در بخش Experience در ابزار گوگل سرچ کنسول در حال بررسی می باشند. در این قسمت به شکلی مفصل و جامع در موارد دیزاین یک صفحه مناسب و بهینه از نظر گوگل عمیق خواهیم شد تا بتوانیم رتبه لازم از این بخش را در سرچ کنسول دریافت کنیم.

5) دریافت مشکلات فروشگاه در Shopping گوگل سرچ کنسول

این قسمت برای همه فعال نیست! بسیاری از گزینه ها در سرچ کنسول از ابتدای کار برای شما فعال نخواهند بود؛ چراکه گوگل آنهارا در سایت شما ندیده است. برای مثال اگر صاحب یک وب سایت خبری باشید، هیچگاه قسمت Shopping برای شما فعال نخواهد شد، مگر اینکه در یک بخشی از سایت خود یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و محصولاتی در آن قرار دهید. در این بخش به شکل کامل به توضیح و بررسی ساختار اسنیپت های محصول خواهیم پرداخت و بررسی می کنیم هر یک از محصولات چه خطاهایی ممکن است داشته باشند و راه حل هرکدام چیست.

6) بررسی اسکیما ها در ابزار Enhancements گوگل سرچ کنسول

اکنون زمان آن رسیده تا به سراغ رع خطاهای موجود در اسکیماها بپردازیم. در بخش Enhancements تمامی اسکیماهایی که در سایت فعال کرده ایم را خواهیم داشت بهمراه لیستی از خطاهای آن ها. در این بخش بصورت جامع وارد آنها شده و مشکلات هرکام را برطرف و درخواست بررسی مجدد خواهیم داد تا گوگل مشکلات رفع شده را مجدد ایندکس کند. همچنین ساختار استاندارد برای استفاده از هر اسکیما را بررسی خواهیم کرد تا بتوانیم بهترین شکل نمایش در نتایج را برای سایت خود رقم بزنیم.

7) رفع مشکلات امنیتی در Security & Manual Actions گوگل سرچ کنسول

Security & Manual Actions بخشیست حساس و مهم که باید هرزگاهی آن را کامل چک کرد. گوگل در Security & Manual Actions تمامی مشکلات امنیتی سایت را به ما گزارش می دهد تا از آنها خبردار شویم. ابزار های موجود در Security & Manual Actions را بررسی خواهیم کرد و سپس نحوه جلوگیری از مشکلات امنیتی که می توانید در سئو سایت ما تاثیر منفی بگذارد را ارائه خواهیم داد تا بتوانید این بخش را با موفقیت در پروژه های خود پشت سر بگذارید.

8) آخرین بخش آموزش سرچ کنسول Links

گزارشی جامع از بک لینک هارا مشاهده خواهیم کرد. بسیاری از لینک های دریافتی را در هیچ ابزار بررسی بک لینکی نمی توانیم مشاهده کنیم اما در قسمت Links در سرچ کنسول آنهارا برای ما لیست می کند. تمامی امکانات این بخش را کامل آموزش خواهیم دید و استفاده ای بهینه جهت لینک سازی خارجی و داخلی را از این بخش دریافت خواهم کرد.

استفاده از گوگل سرچ کنسول مثل یک متخصص حرفه ای

بخش از هایی GSC می باشند که در هیچ دوره ای به صورت جامع به آن ها پرداخته نمی شود و به شکلی کلی درباره آن اطلاعاتی داده و از آن رد می شوند. اما ما در این دوره آموزش سرچ کنسول قصد داریم درباره با این موارد نیز صحبت کنیم تا در پایان دوره بتوانید مانند یک متخصص سئو حرفه ای از Google Search Console استفاده کنید.

1) گوگل دیسکاور

گوگل دیسکاور یکی از بخش های شناخته شده و جذاب برای مدیران سایت است که علاقه زیادی به ورود به آن دارند. گوگل به هر سایتی اجازه ورود به گوگل دیسکاور را نمی دهد و سایت هایی که احساس کند ارزش کافی دارند را تنها به گوگل دیسکاور خواهد برد. دیسکاور گوگل فضایی است که آخرین پست های سایت های مختلف متناسب با علاقه مخاطب برای آن در اپلیکیشن گوگل در موبایل به نمایش می گذارد. به قدری ورود به این قسمت از گوگل با ارزش است که می توان گفت اگر بتوانید سایت خود را به این قسمت وارد کنید، ورودی شما از از نتایج گوگل نیز بیشتر خواهد بود.

دیسگاور گرفتن از گوگل شرایط و رویکرد های خاص خود را در سایت نیاز دارد که در این دوره سرچ کنسول ابتدا قسمت دیسکاور را بررسی خواهیم کرد و در ادامه خواهیم گفت که چگونه می توانیم سایت خود را وارد گوگل دیسکاور کنیم تا بتوانیم ورودی و کلیکی چندین برابر بیشتر از نتایج خود گوگل دریافت کنیم.

2) دستورات ریجکس

گاهی فیلتر های سرچ کنسول در قسمت کلمات برای ما کافی نیست! قصد داریم تا ترکیب های دیگری از فیلتر هارا داشته باشیم تا بتوانیم کلمات دیق تری را متناسب با اهداف خود در سرچ کنسول مشاهده کنیم. اینجا می توانیم از دستورات ریجکس استفاده کنیم تا بتوانیم کلماتی که فرکش را نمی کنید را در لیست کلمات کنسول مشاهده کنیم. در انتهای این دوره به سراغ لیست کلمات خواهیم رفت و انواع دستورات کاربردی Regex را بررسی خواهیم کرد؛ همچنین لیستی از دستورات را در اخطیار شما خواهیم گذاشت تا در هر زمانی که به آنها نیاز داشتید بتوانید از آن استفاده کنید.

3) کلمات مخفی سرچ کنسول

زمانی که بخواهید در کنسول، کلمات سایت خود را مشاهده کنید سرچ کنسول به شما تا 500 کلمه بیشتر نمایش نخواهد داد؛ اما باید بدانید که می توان از سرچ کنسول تا 50 هزار کلمه در سایت هایی با وسعت متوسط دریافت کرد که این ها را هیچداک داخل کنسول هیچوقت نخواهیم یافت. در انتهای این دوره قصد داریم به شما آموزش گوگل سرچ کنسول دهیم که چگونه می توان کلمات مخفی را در سرچ کنسول دریافت کرد و آنهارا را در سایت کار کرد.

 

  انتشار : ۱ فروردین ۱۴۰۲               تعداد بازدید : 26

معرفی بهترین کسب و کار ها را در وب سایت ما بخوانید. در تمامی حوزه های کسب و کار اینترنتی، بهترین هارا به شما معرفی خواهیم کرد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما