آموزش سئو تکنیکال از مبتدی تا پیشرفته + معرفی منبع آموزشی


سئو تکنیکال یکی از مهم ترین فاکتور ها در بهینه سازی وب سایت ها در سال های اخیر از نظر گوگل است. سرعت سایت که رابطه مستقیمی با سئو تکنیکال وب سایت دارد، در داکیومنت های گوگل مستقیما به اهمیت آن اشاره شده است. اکنون در این مقاله قصد داریم با مهم ترین فاکتور های سئو تکنیکال آشنا شده و آنهارا آموزش دهیم. در این مقاله هم وب سایت های وردپرسی و هم وب سایت های اختصاصی را مورد برسی قرار خواهیم داد و سعی شده است یک آموزش سئو تکنیکال جامع برای شما آماده شود. فهرست مطالب سئو فنی یا همان سئو تکنیکال چیست؟ آموزش سئو تکنیکال و فاکتور هایی که باید رعایت کنیم! 1- از SSL استفاده کنید: 2- مطمئن شوید وب سایت موبایل فرندلی است: 3- سرعت وب سایت خود را افزایش دهید: 4- مشکلات محتوا های کپی را رفع کنید: 5- سایت مپ وب سایت خود را ایجاد کنید: 6- اسکیما های کاربردی را اضافه کنید به صفحات: 7- وب سایت خود را Google Search Console ثبت کنید: جمع بندی این آموزش سئو تکنیکال سئو فنی یا همان سئو تکنیکال چیست؟ به بهینه سازی سورس های وب سایت و رفع مشکللات فنی آن، سئو تکنیکال می گویند. سئو فنی از فاکتور های مختلفی تشکیل شده است که در این مقاله

آموزش سئو تکنیکال

تمامی آنهارا برسی خواهیم کرد. آموزش سئو تکنیکال و فاکتور هایی که باید رعایت کنیم! 1- از SSL استفاده کنید: اس ال ال یک لایه امنیتی است که با آن می توانید امنیت کاربران خود را در زمان انتقال دیتا بین شما و آنها تامین کنید. ssl که مخفف Secure Sockets Layer است برای گوگل اهمیتی زیادی دارد و یکی از فاکتور های اجباری است که نمی توان از آن صرف نظر کرد. بسیاری از سرویس های هاستینگ این سرویس را بصورت خودکار از نوع let’s encrypt ارائه می دهند که همان اس اس ال رایگان می باشد. کمپانی های بزرگ برای خود از ssl های گران قیمت استفاده می کنند و آن را بصورت اختصاصی تهییه می کنند؛ اما برای کسب و کار های ابتدایی و حتی کلاس متوسط همین اس اس ال های رایگان نیز می تواند بازخورد خوبی داشته باشد و نیاز به خرید اس اس ال نیست. برای فعال سازی دقیق و صحیح ssl با شرکت هاستینگ خود در ارتباط باشید و این مورد را از آنها بخواهید. در صفحه آموزش سئو 0 تا 100 استفاده از این قابلیت مهم و امینتی را برسی و آموزش داده ایم. 2- مطمئن شوید وب سایت موبایل فرندلی است: شاید باورتان نشود اما بیش از 80% کاربران در طول روز وب سایت ها و صفحات وب را با استفاده از دستگاه های موبایل خود مرور می کنند. از آنجایی که رضایت کاربر برای گوگل اهمیت ویژه ای دارد پس باید به آن دقت کنیم که وب سایت ما در دستگاه هایی با پیکسل های پایین به خوبی نمایش داده شود. برای این مورد باید در هنگام طراحی سایت دقت کنید که وب سایت شما در موبایل نیز به خوبی نمایش داده شود. اگر یک متخصص طراحی سایت هستید می توانید برای اینکار از فریم وورک هایی مانند Bootstrap استفاده کنید و وب سایت خود را ریسپانسیو کنید. در صورتی هم که شما یک متخصص طراحی سایت نیستید با نویسنده یا طراح پروژه خود ارتباط بگیرید و از آن بخواهید که وب سایت شمارا از نظر ریسپانسیو بودن بهینه سازی کند. پس از آن می توانید با ابزار خود گوگل این مورد را در وب سایت خود برسی کنید و ببینید که آیا سایت شما مورد تایید گوگل می باشد یا خیر. ابزار https://search.google.com/test/mobile-friendly برای شما این کار را انجام می دهد. 3- سرعت وب سایت خود را افزایش دهید: آموزش سئو تکنیکال سرعت سایت نیز از مهم ترین فاکتور های رتبه بندی نتایج در گوگل است که در داکیومنت های خود به طور مستقیم به آن اشاره کرده است. پس رعایت آن برای سئوکار ها و متخصصین سئو اهمیت ویژه ای دارد. اگر وب سایت شما وردپرسی است می توانید از افزونه های کش وردپرس استفاده کنید و در کنار فعال سازی کش فایل های سورس وب سایت خود را Minify کنید. از بهترین این پلاگین ها افزونه wp-rocket یا litespeed cache می باشد که می توانند با بیشتر قالب های وردپرسی همخوانی داشته باشند و خروجی خوبی را به شما ارائه دهند. در صورتی هم که از سرویس ها و وب سایت های اختصاصی استفاده می کنید باید از برنامه نویس خود بخواهید که مواردی همچون cache – G Zip – Lazy Load را برای وب سایت شما فعال سازی کند. همچنین باید بخواهید که کد های سورس برنامه شمارا فشرده سازی کند. 4- مشکلات محتوا های کپی را رفع کنید: محتوای کپی یکی از بدترین مشکلات یک وب سایت می تواند باشد. برای رفع این مشکل باید درهنگام تولید محتوا حواستان باشد که محتوایی را از وب سایتی دیگر به وب سایت خود انتقال ندهید. حتی اگر با خود فکر کنید که خب من محتوا را کپی میکنم و بعد در آن تغییراتی ایجاد میکنم و گوگل متوجه نمی شود؛ سخت در اشتباه هستید! چراکه گوگل به محتوای شما بصورت مفهومی نگاه می کند نه به صورت کلمه ای. پس سعی کنید محتوای ایجاد شده توسط شما کاملا نوشته شده از زبان خودتان باشد نه وب سایت یا سوشیال دیگری! برای اینکه محتوا کپی را بتوانید پیدا کنید دو روش وجود دارد: روش اول) استفاده از خود گوگل: پاراگراف نوشته شده را در گوگل جستجو کنید و ببینید ایا برای آن متن جستجو شده وب سایتی بجز سایت شما بالا می آید یا خیر؟ اگر وب سایتی بجز سایت شما بالا آمد به این معناست که قبلا مشابه پاراگراف شما در وب سایتی دیگر دیده شده است. 5- سایت مپ وب سایت خود را ایجاد کنید: 6- اسکیما های کاربردی را اضافه کنید به صفحات: 7- وب سایت خود را Google Search Console ثبت کنید: جمع بندی این آموزش سئو تکنیکال

  انتشار : ۲۵ تیر ۱۴۰۱               تعداد بازدید : 27

معرفی بهترین کسب و کار ها را در وب سایت ما بخوانید. در تمامی حوزه های کسب و کار اینترنتی، بهترین هارا به شما معرفی خواهیم کرد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما